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AuthorProfessional AdminNachtfalter
TeamClonkmralra*, ClonkIcewing, Lieutenant ColonelKanibal, ClonkClonk-Karl*, CCF TesterLuchs*
BetatestingCCF TesterLuchs, Clonksmw3
Last changed23.06.2009 01:35
Description


This is not a project related to Clonk. Even though it's 2D it does not use the Clonk Engine. I'd like to refer to Tyron's post in the forums in which he states that any kind of project - related to Clonk or not - is allowed to be presented here.

News
23.06.2009: Heute gibts eine neue Umfrage im Blog - bei der hoffentlich viele mitmachen werden. Klick!
15.06.2009: CSS neu und so.
14.06.2009: ck arbeitet gerade an dem Kollisionssystem der Schiffe und alra arbeitet an den Chemtrails. Wir haben nun einen Musiktrack und ich entwickle neue Schiffstypen um den Spielinhalt auszuweiten. Kanibal hat uns auch schon die Basis für eine Online Platform für die Spielauswertungen gelegt. Für detailierte Berichte besucht einfach den Blog auf http://devecho.blogspot.com/
12.04.2009: jetzt auf dem CCF
xx.02.2009: Projekt gegründet
xx.12.2008: erste Gedanken


Konzept
In this game, one takes the role of a commander of a fleet of space ships. The fleet is displayed on a radar screen, showing rough telemetry data for each unit using a kind of HUD. The game field is two-dimensional, and the directions span from 360° to 359° (360° pointing to the top, 090° to the right, 180° to the bottom and 270° to the left).

The purpose of the game is to manage one's fleet (avoid collisions with own or hostile ships), as well as to eliminate enemies by giving attack commands to the ships. The goal is to be the only one left with ships (except it's cruiser against fighter). In total, there are currently three different ship types: Fighters, Corvettes and Battleships, each of which having different properties (such as hull, shield, velocity, rotational speed). The game is controlled via a console with which commands can be sent to a specific ship, as well as a few buttons. Ships are available to navigate, attack, guard and to create formations. You can imagine this as a kind of giant chess game.

The game is programmed in C++, by mralra and ck (and maybe also Icewing and Kanibal). I'm doing graphics - who would have bet? This project site's purpose is solely for getting feedback, and perhaps there are people out there wanting to help (mostly with Code, and Sound/Music). If you want to, simply post a comment or a private message to me. Beta testers are not yet looked for, please don't apply for beta test.


Recent news: For more detailed reports, please visit the blog at http://devecho.blogspot.com/ (English)

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Showing 1-10 comments out of 102


19.06.2012 21:24 from LieutenantxXxStormhunter20xXx  
Schade das dieses Projekt nicht downloaden/testen kann.
Wäre bestimmt sehr gut

08.10.2011 15:58 from EnsignBraun  
sieht auch ohne clonk interressant aus

11.09.2010 17:16 from LieutenantNuddle  
Hast wohl leider recht... Ich fand das Projekt eigentlich cool.... Bis auf das es glaub ich net kostenlos sein sollte??

un ich glaub multiplayer ging au net oder??

09.09.2010 19:47 from LieutenantLukeford  
=>Nö ^^
kA ich glaub aber eher nicht

09.09.2010 19:04 from LieutenantNuddle  
Wird hier eigentlich noch weiterentwickelt??
Kleine Frage am rande ^^

09.09.2010 17:18 from LieutenantLukeford  
Hm das stimmt...

09.09.2010 16:52 from CCF TesterLuchs  
Es fehlt eine Möglichkeit, die Tastatur und die Maus vollständig zu verwenden.

09.09.2010 16:34 from LieutenantLukeford  
Eddy: Stimmt nicht, ich hab sowas auch schon gemacht. Allein schon dadurch, dass man die Schwerkraft auf 0 stellt und sich ein wenig mit Sinus und Cosinus auskennt, kann man viel erreichen.

09.09.2010 16:32 from LieutenantEddy  
2D-Spiele in Draufsicht mit der Clonk-Engine nicht bis gar nicht realisierbar, weil sie einen Großteil dessen, was Clonk als Spiel bestimmt, schon vorgibt. Denk ich.

09.09.2010 15:59 from MajorCarli  
>Weil vielleicht die Engine einige Funktionen davon nicht supportet?

Das ist nunmal das zweitschlechteste Argument nach "Pascal hat doch keine Pointer, oder?"
Die Clonk Engine bietet eine Turing-vollständige Scriptsprache, ein System, mit dem man Objekte gedreht und gezoomt anzeigen kann - was will man mehr?